ما به عنوان یک شرکت آسانسوری، به طور مداوم در حال توسعه و بهره‌مندی از فناوری‌های جدید هستیم تا آسانسور شیشه ای با کیفیت و عملکرد بالا ارائه دهیم. یکی از محصولات ما، آسانسور شیشه‌ای است که با طراحی زیبا و منحصر به فرد، به راحتی می‌تواند در هر نوع ساختمانی به عنوان یک ابزار مهم حمل و نقل مورد استفاده قرار گیرد.
آسانسور شیشه‌ای ما با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، دارای سیستم‌های ایمنی و امنیتی قوی و همچنین موتورهای قدرتمندی است که به صورت پایدار و با حداقل صدا و لرزش، افراد را به طبقات مختلف ساختمان منتقل می‌کند. همچنین، طراحی شیشه‌ای آن، به محیط ساختمان زیبایی و شیکی بخشیده و باعث افزایش ارزش و جذابیت ساختمان می‌شود.

آسانسور شیشه‌ای
آسانسور شیشه ای

قیمت آسانسور شیشه ای

مواردی که تعیین کننده قیمت آسانسور می باشند شامل: ابعاد، جنس، ارتفاع ، نوع و مدل آسانسور شیشه است. بعضی از اجزای این آسانسور به دلیل اینکه وارداتی می باشد و به قیمت ارز وابسته است نیز بر قیمت تاثیر می گذارد. به همین دلیل در صورتی که خواهان نصب آسانسور شیشه ای برای ساختمان خود هستید برای کسب اطلاع از قیمت ها با شرکت افلاک مهر تماس بگیرید.

خرید آسانسور شیشه‌ای

برای خرید آسانسور شیشه‌ای از ما، ابتدا می‌توانید با مشاوران فنی ما تماس بگیرید و نیازهای خود را مطرح کنید تا به شما پیشنهادهای مناسبی برای خرید آسانسور شیشه‌ای بدهیم. سپس، ما با شما به صورت مفصل در مورد جزئیات فنی و قیمت آن صحبت خواهیم کرد و پس از تایید سفارش، آسانسور شیشه‌ای مورد نظر شما را نصب خواهیم کرد.

در دوره معماری رومی، شیشه نخستین بار بود که مورد توجه معماران قرار گرفت، و در معماری ساختمان ها از آن جهت زیبایی استفاده می کردند.

در معماری های امروز نیز شیشه هنوز جایگاه خود را دارند و برای زیبا و شکیل تر شدن معماری و فضای ساختمان ها از آن استفاده می کنند. از مدرن ترین طراحی شیشه می توان به آسانسور شیشه ای اشاره کرد، این آسانسورها با نمایی شیشه ای ساخته می شوند و ظاهری زیبا دارند.

انواع آسانسورهای شیشه ای

کششی و هیدرولیکی

آسانسورهای شیشه ای کششی

مناسب برای ساختمان ها با ارتفاع بلند و توسط سیم بکسل و وزنه طراحی می شوند. کابین شیشه ای باعث می شود که تجهیزات مکانیکی آسانسور دیده شود.

آسانسورهای شیشه ای هیدرولیکی

در این مدل از سیم بکسل و وزنه استفاده نمی شود، مناسب ساختمان هایی با ارتفاع بلند نمی باشد. تجهیزات مکانیکی آسانسور در معرض دید قرار نگرفته.

کابین آسانسور شیشه ای

کابین به کار برده در آسانسور های شیشه بسیار اهمیت دارد,  این کابین ها در دو مدل ارائه می شود.

گرد و مدل مربعی

آسانسور شیشه ای گرد

در این مدل آسانسور، کابین های شیشه ای قوس دار هستندکه درواقع ظاهرشان گرد و یا نیم گردی دارند. کابین های قوس دار در صورتی که از جنس شیشه باشند, معمولا وارداتی هستند, اما اگر کاببن از جنس پلی کربنات باشد در واقع  یک نوع طلق است که برای کابین استفاده می شود که در کشور موجود است.

آسانسور شیشه ای مدل مربعی

مدل دیگر مدل مربعی است که در واقع دیگر حالت گرد یا نیم گرد نیستند,که توسط,تکنسین های شرکت پارس ایمن بالار اندازه گیری می شود,شاسی گیری  توسط تکنسین ها صورت می گیرد. و برای کابینش از شیشه استفاده می شود,معمولا برای مکان های دوطبقه در منزل و شرکت هایی که ظاهر شیک اهمیت دارد بیشتر کاربردی خواهد بود.

ابعاد آسانسور شیشه ای

شرکت افلاک مهر تکنسینی ماهر جهت بررسی محل نصب آسانسور اعزام می کند. تکنسین ما با بررسی محل و اندازه گیری های مورد نیاز ابعاد آسانسور را بدست می آورد تا با کمک این اندازه گیری ها و ابعاد بدست آمده، آسانسوری دقیقا متناسب با محل نصب، طراحی و ساخته شود.

ابعاد آسانسور شیشه ای

 

درب آسانسور شیشه ای

درب های که برای این آسانسور ها استفاده می شود کاملا اتوماتیک هستند، ابعاد درب بین 70 الی 120 سانتی متری می باشد، که البته این ابعاد با توجه به ارتفاع و اندازه آسانسور متغییر است و در دونوع بدون فرم و فرم دار هستند

نحوه کارکرد آسانسور شیشه ای

به صورت کلی یک سیستم آسانسور با استفاده از مکانیزم ها و سیستم های محرکه مختلفی حرکت می کند. که انتخاب و استفاده از هر یک از آن ها به عوامل مختلفی بستگی دارند. اما در مورد آسانسورهای پانوراما به صورت کلی نحوه و شیوه کارکرد به دو دسته اصلی تقسیم می شود. که بر اساس نیاز و تشخیص کارشناس مربوطه می توان از هر یک از این دو روش استفاده کرد. 1- آسانسورهای پانوراما خلاء 2- آسانسورهای شیشه ای کابلی و یا کششی. که در ادامه به معرفی نوع کارکرد اصلی هر یک از این روش ها می پردازیم.

در روش پنوماتیک با استفاده از فشار هوا، برای بلند کردن و جابجایی کابین در داخل چاه استفاده می شود. از جمله اصلی ترین ویژگی های کار شده در این روش می توان به عدم نیاز به راه اندازی اتاق موتورخانه اشاره کرد. که این ویژگی سبب می شود در خانه ها و یا ویلاهایی که فضای زیاد و مناسب وجود ندارد، بسیار کاربردی و مناسب باشد.

 چرا که در حالت معمول، اتاق موتورخانه فضای تقریبا زیادی را در قسمت بالایی آسانسور به خود اختصاص می دهد. همچنین در مدل کششی نیز کابل ها با استفاده از نیرو گرفته شده از موتور که به شافت متصل هستند، کار می کند.

در این روش با استفاده از دو کابل متصل به کابین، آسانسور جابجا می شود. به دلیل ابعاد بزرگ این مدل، راه اندازی آن چندان در ساختمان های مسکونی توصیه نمی شود.

درب آسانسور شیشه ای
آسانسورهای شیشه ای نصب شده در فضای آزاد

همان طور که می دانید ایمنی و رعایت اصول فنی در ساخت، طراحی و نصب آسانسورها از اهمیت بالایی برخوردار است. در همین رابطه نیز برای نصب آسانسور های شیشه ای در فضای آزاد باید نکاتی را رعایت نمود. چرا که اگر در مناطقی باد شدید بوزد، نمی توان از این نوع آسانسور در فضای آزاد استفاده کرد. مگر اینکه از پوشش کامل (TPW) هنگام نصب استفاده کرد. الزامات و نکات ایمنی در مدل های پانوراما بیش از سایر مدل ها است. چرا که با توجه به نوع ظاهری که دارد و افزایش المان های تزئینی، رعایت ایمنی و حفظ سلامت افراد با سختگیری زیادی نیز همراه می باشد.

بر چسب نشانه گذاری شیشه

بر روی شیشه های این نوع آسانسور همواره علائمی به منظور راهنمایی، مشخصات و رعایت دستورالعمل ها وجود دارد. این برچسب بر روی داخلی و یا بیرونی کابین همواره وجود دارد، که توسط شرکت تولید کننده به همراه اطلاعات خود شرکت قرار داده می شود. ابعاد، مشخصات فنی شیشه از جمله مواردی است که بر روی برچسب نوشته می شود.

که می توان با استفاده از این توضیحات، اطلاعات کلی را در مورد آن به دست آورد. ضمن اینکه در زمان سرویس و یا تعمیر آسانسور شیشه ای نیز این اطلاعات می تواند به سرویس کار کمک کند. که نوع شیشه و میزان ضخامت آن به چه شکل بوده است.

نشانگر های حضور کابین

ابتدا باید بدانیم که میزان مساحت و فضای اختصاص داده شده به هر قسمت شیشه ای کابین کافی و مناسب باشد. اگر برخی از درب ها مانند درب های لولایی فاقد این ویژگی بودند، باید طبق اصول استاندارد شرایط را مهیا کنیم. و بهتر است که نوع دیگر جایگزین انتخاب و نصب گردد. همچنین در زمان جا به جایی کابین در طبقات، زمانی که آسانسور شیشه ای متوقف می شود، باید نشانگر کابین روشن شود. این نشانگر تا زمان توقف کابین باید کماکان روشن بماند.

میزان ضخامت شیشه

میزان بررسی ضخامت شیشه را می توان توسط وسیله ای به نام آلتراسونیک انجام داد. عموما ضخامت شیشه های تزئینی موجود در کابین باید حداقل 4 میلی متر باشد. همچنین این قسمت باید دارای پشت چسب دار باشد. این قسمت به منظور قرارگیری بهتر آیینه و رعایت ایمنی حتما باید بررسی شود. عدم استفاده از شیشه ها با ضخامت استاندارد، علاوه بر احتمال وقوع حادثه، سبب تحمیل هزینه های بسیار زیادی به منظور بازسازی و تعمیر نیز می شود. چرا که این نوع کابین از جمله مدل های لاکچری به حساب آمده و هزینه های تهیه شیشه های آن می تواند بسیار سنگین باشد.

مهم ترین استانداردهای آسانسور شیشه ای

ایمنی کابین

برای بررسی میزان استاندارد و ایمنی آسانسور، اگر کابین شیشه ای به صورت شفاف بود، باید از پاراشوت تدریجی بهره برد. و در صورت استفاده از کابینی که قسمت شفاف آن از جنس طلق بود، می توان از پاراشوت های لحظه ای استفاده کرد. البته به شرطی که میزان سرعت آسانسور از یک متر بر ثانیه بیشتر نباشد. همواره قوانین سخت گیرانه ای برای رعایت ایمنی مخصوصا در این مدل از آسانسور شیشه ای وجود دارد.

پوشش چاه

در صورتی که چاه آسانسور در قسمت هایی در معرض عموم بود، باید دارای ایمنی های ذیل باشد. تا از ایجاد هرگونه خطر و یا آسیبی جلوگیری شود. چرا که در زمان راه اندازی انواع چاه نیز با استفاده از شاسی کشی و کلاف بندی تلاش می کنند تا تمامی نکات ایمنی رعایت شود. همچنین بررسی نیروهای وارده و قرار دادن بخش هایی برای حمل این نیرو بسیار مهم هستند. چرا که همان طور که می دانید در آسانسورها بخش اعظمی از نیروهای وارده به سمت چاه وارد می شود. این الزامات و شرایط که برای راه اندازی این مدل از آسانسور در نظر گرفته شده است، شامل نکات و موارد ذیل می باشد.

  1. می توان از یک پوشش شیشه ای برای آن استفاده نمود.
  2. میزان ارتفاع در قسمت دیواره ها از هر قسمت که به چاه دسترسی دارد، باید حداقل دارای ارتفاع 5/2 متری باشند.
  3. باید در قسمت پایینی برای کارشناسان و سرویس کاران فضایی در نظر گرفته شود. تا بتوانند سرویس و یا نظافت را به خوبی انجام دهند. این فاصله باید به گونه ای باشد تا دسترسی کامل به قسمت بیرونی کابین داشته باشد. همچنین میزان فاصله افقی در نظر گرفته شده برای آن باید 45 سانتی باشد.
  4. میزان ارتفاع دیواره ها از بخش ورودی باید حداقل دارای ارتفاع 5/3 متری باشند.

کابین شیشه ای

مهم ترین بخش ایمنی و استاندارد در آسانسور شیشه ای مربوط به بخش کابین آن می شود. چرا که بیشترین دسترسی و همچنین کاربری شامل این بخش می شود. از همین رو کابین باید دارای استانداردهای لازم و ضروری باشد. این فاکتورها شامل بخش های ذیل می شود.

  1. کابین ها باید به شکلی نصب و طراحی شوند که بار عمودی به آن وارد نشود. همچنین محل قرارگیری آن و نوع قاب باید به گونه ای باشد که بدون هیچ مشکلی میزان بار افقی را تحمل و در طبقات جا به جا شود. این ویژگی و تحمل بار تاثیر زیادی در روند کلی حرکتی کابین دارد.
  2. مطابق با بندهای استاندارد در مقررات ایمنی آسانسور، صفحه های شفاف باید از استاندارد لازم در برابر بار و نیروی مکانیکی برخوردار باشد. همچنین این بخش ها باید دارای عایق بوده و در صورت هرگونه آتش سوزی احتمالی، مانع از نفوذ آتش و انتشار آن به سایر بخش ها شود.
  3. در صورتی که از مواد غیر شفاف در ساخت کابین ها استفاده شد، مطابق بند بالا باید دارای ایمنی و استانداردهای لازم باشد.
  4. اگر از شیشه جام در طراحی و ساخت استفاده شد، باید دارای حداقل ضخامت 10 میلی متر باشد. همچنین طرف دیگر که در دسترس عموم قرار ندارد، باید با لایه های پلاستیکی مخصوص پوشش داده شوند.
  5. شیشه مورد تایید باید لمینیت بوده و دارای ضخامت حداقلی 5/11 میلی متری باشد.
  6. آیینه های به کار رفته در کابین های شیشه ای باید دارای ضخامت 6 میلی متر باشند. همچنین جنس آن باید لمینیت یا Toughened باشد. در صورت استفاده از آیینه معمولی نیز سطوح پشت آن که در دسترس عموم نیست، با لایه پلاستیکی مخصوص و چسب دار پوشیده شود.
آسانسور شیشه ای خانگی

آسانسور شیشه ای خانگی

همان طور که گفتیم از آسانسورهای پانوراما یا شیشه ای در ساختمان ها و قسمت های مختلفی استفاده می شود. یکی از کاربردهای این بالابر در داخل خانه است. که بیشتر انواع آسانسور خانگی به صورت شیشه ای طراحی و نصب می شوند. چرا که تاثیر بسزایی در طراحی و زیبایی خانه ایفا می کنند.

همچنین کاربردهای بسیاری برای جابجایی افراد مخصوصا کودکان، افراد مسن و یا دارای معلولیت دارد. این بالابرها در خانه تا ارتفاع 15 متر قابل نصب و بهره برداری هستند. همچنین میزان ظرفیت استاندارد آن در خانه تعداد 6 نفر می باشد. افرادی که قصد استفاده از آسانسور در خانه را دارند، پیشنهاد می شود از این مدل متناسب با طراحی منزل خود بهره ببرند.

مزایای داشتن آسانسور شیشه ای خانگی چیست؟

آسانسور شیشه ای خانگی، مزیت زیادی دارد که ما در این قسمت به برخی از آن ها اشاره می کنیم. آن ها عبارتند از:

  • زیبایی

از آن جایی که شیشه اصلی ترین متریالی که برای ساخت، آسانسور شیشه ای خانگی مورد استفاده قرار می گیرد باعث شده که این سازه ظاهر زیبا و منحصر به فردی داشته باشد.

  • با دوام

ساختار آسانسور شیشه ای خانگی به گونه ای طراحی شده است که در برابر عوامل محیطی مقاوم اند و عمر زیادی دارند.

  • امن بودن

یکی دیگر از مزیت های مهم آسانسور شیشه ای خانگی این است که بسیار امن هستند و احتمال سقوط کردن و خراب شدن آن ها بسیار کم است.

  • قابل شست و شو بودن

مزیت دیگر آسانسور شیشه ای خانگی این است که قابل شست و شو هستند و به راحتی می توان آن ها را تمییز کرد.

  • نصب آسان

آسانسور های شیشه ای با بهره گیری از جدید ترین و به روز ترین فناوری های دنیا ساخته می شوند و کاملاً استاندارد هستند. از این رو، نصب و راه اندازی آن خیلی راحت تر از سایر انواع آسانسور است و نیازی نیست هزینه و زمان زیادی به این کار اختصاص داده شود.

  • متنوع بودن سبک طراحی

افرادی که آسانسور های شیشه ای را انتخاب می کنند، این فرصت را دارند که نوع طراحی این سازه را با محیط ساختمان خود، مطابقت بدهند و هر طرحی که مد نظر دارند را اجرا کنند. این در حالی است که اگر از نمونه های قدیمی تر آسانسور استفاده کنیم در حین طراحی دکور ساختمان خود به مشکل برخوریم و نمی توانیم خیلی مانور بدهیم.

  • دارای حرکت آرام و بی صدا

آخرین مزیت آسانسور شیشه ای خانگی این است که خیلی آرام حرکت می کنند و صدا های آزار دهنده ایجاد نمی کنند.

آسانسور شیشه ای بیرون ساختمان

قیمت آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه ای بیرون ساختمان هم نمای بسیار چشمگیری برای ساختمان دارد و هم برای کسانی که از آن استفاده می کنند بسیار جالب و شگفت انگیز خواهد بود. به عنوان مثال هنگامی که شما سوار یک آسانسور شیشه ای می شوید و تا طبقه ۴ یا ۵ بالا می روید می توانید دید ۳۶۰ درجه و کامل از اطراف ساختمان داشته باشید و این حتما یک تجربه بسیار جالب و شگفت انگیز برای شما خواهد بود. از طرفی دیدن صحنه بالا رفتن و پایین آمدن آسانسور توسط افراد دیگر نیز صحنه بسیار جالبی است.

ویژگی های آسانسور شیشه ای بیرون ساختمان

اگر بخواهیم به ویژگی ها و خصوصیات آسانسور شیشه ای بیرون ساختمان بپردازیم مهمترین ویژگی که به عنوان مهمترین مزیت این آسانسورها نیز شناخته می ‌شود عدم نیاز به حفر چاله آسانسور است. در واقع برای نصب آسانسور های بیرون ساختمان هیچ نیازی به حفر چاله آسانسور در داخل ساختمان نیست و به راحتی و بدون اشغال فضای اضافی؛ در بیرون ساختمان آسانسور را نصب می کنند. دیگر ویژگی های آسانسور شیشه های بیرون ساختمان به ترتیب شامل موارد زیر هستند؛

  • ویژگی بعدی این نوع آسانسورها عدم نیاز به تاسیسات موتورخانه است. این در صورتی است که آسانسور های معمولی که در داخل ساختمان نصب می شوند نیاز به تاسیس موتورخانه دارند.
  • دیگر ویژگی و مزیت آسانسور شیشه ای بیرون ساختمان سیستم کنترل وزن در این آسانسور است. بدین صورت که اگر بار اضافی در داخل آسانسور قرار بگیرد آسانسور از حرکت باز می ایستد.
  • ویژگی دیگر این نوع آسانسورها حرکت آرام، بدون لرزش و بدون صدای آسانسور شیشه‌ ای و پانوراما است.
  • اصلی ترین ویژگی آن نیز که کاملا مشهود و قابل رویت است، تنوع ظاهری و جذابیت بسیار بالای این نوع آسانسورها است.
تمیزکاری آسانسور شیشه ای بیرون ساختمان به چه صورت است؟

آسانسور شیشه ای بیرون ساختمان در معرض آلاینده ‌های محیطی و آلودگی های دیگر از جمله دود، گرد و غبار و کثیفی قرار دارد. در بسیاری از مواقع بارش باران باعث می شود تا آلودگی های محیطی به صورت کامل به بدنه آسانسور بیرون ساختمان بچسبند. در این صورت حتما شما نیاز به شستشوی تخصصی آسانسور خواهید داشت.

شستشوی نمای آسانسوربه روش های مختلفی از جمله شستشو با آب، شستشو با مواد شیمیایی، شستشو با بخار آب و… انجام می پذیرد؛ که هر کدام از این روش ها بر حسب نوع آلودگی و نوع کثیفی قابل اجرا خواهند بود. در صورتی که تصمیم دارید نمای آسانسور شیشه ای بیرون ساختمان همیشه جذاب و عالی به نظر برسد، بهترین گزینه برای شما استفاده از شستشوی تخصصی آن است.